söndag 4 september 2011

Det vänder fort

Fredagens fiske var ju katastrofalt dåligt i tråkigt dimmigt väder, vet om 5 båtar som fiskade i området och bara Team Ängelholm lyckades hitta godkänd fisk, 3 st godkända i den båten, bra jobbat! Black box fiskaren och jag lyckades inte alls även om han hade två små yngel i båten.

Lite kul fiskesnack med Team Ängelholm och PikeLess ute på Hasslö under fredagkvällen gav lite ny inspiration och tro det eller ej, lite bra tips. Skåningarna bestämde sig för att köra i Skånevatten under lördagen och jag av gammal vana åt andra hållet...

Lördag morgon och ut från hamnen i fantastiskt fint sommarväder och satte kurs mot favoritpositionerna, väl framme snabbt i med prylarna och hinner bara ta frukostkaffet innan det hugger på ena dipsyn men fisken släpper 5 meter bakom båten, i med dipsyn igen och inom några minuter för jag dubbelhugg på nedersta riggspöt samt samma dipsy, tappar en landar en 68 cm. Vänder tillbaka 180 grader och dubbelhugg på samma prylar igen, tappar båda varav en kändes som 6-8 kg, den tyckte inte om att ha en flasher som piskar mot kroppen, arg som ett bi var den, åter igen tillbaka och dubbelhugg på samma prylar landar en liten tappar en större.

Fortsätter hugga med jämna mellanrum sen och jag tappar ett par varav en fin stark hoppande sak... verkade omöjligt att få dom att fastna ordentligt :-( framåt eftermiddagen får jag dubbelhugg på två Top Cat skedar på ena riggen, en lax släpper snabbt men den var liten, den andra närmar sej snabbt båten och känns inget speciell men sen verkar den komma på att den där kroken i mungipan inte är nån bra idé och börjar rusa, hopp, dyka och leva ut varenda liten aggression, tar en stund att rena undan allt men sen lyckas jag håva en fet fin lax på nästan 9 kg.

Börjar sen testa lite nya vatten västerut, får ett jättehugg på översta riggspöt, fisken är bara på i 10 sekunder men den rusade så in i helvete fort, hade varit kul att i alla fall få se den...

Kör sen hem efter en härlig dag med många hugg och mycket drillningar men få håvningar... synd att så många satt så löst men jag är skitnöjd med dagen. Dalton och Muskytracker hittade oxå fram till mitt lilla område framåt lunch och dom hittade och lax, Dalton med bl.a två 8-9 kg laxar och Muskytracker tre laxar med hem.

Skåningarna lyckades bra på hemmaplan och Karlskrona trollaren Lasse Sydtrac lyckades bra syd Hasslö, typ...

Hoppas på bra väder även nästa helg så kanske man kan ut och göra ett försök till att få en sån där galen 9-10 kilos lax på kroken, jävlar så kul det är att drilla dom där.



3 kommentarer:

Fredrik sa...

Gott Johan!! Underbart när det händer saker hela tiden. :)

Team K-M sa...

Blev jue en trvlig bild på fetpråmen Johan ;)

Team Joj sa...

hupmaDet är ju dom här dagarna som gör dom där kalla vinterdagarna i båten värda allt slit. Var en sinnesjuk morgon med 8 kontakter före klockan 10, en högg på flasher 15 fot ner 15 fot bak när jag höll på att byta beten.

Jag har fler bilder på fetpråmen Råger, ska se om jag kan lägga upp dom i albumet.

//
Johan