tisdag 27 mars 2012

Simrishamn

Spenderade veckoslutet i sveriges bästa trollinghamn Simrishamn, kom ner på torsdagen och redan på hamnplanen får jag se en glad dansk med full tavla laxar varav 3 st 10+ och största på 12,2 kg, snacka om bra uppladdning! Fick lite tips om bra fiske vid 34an och styrde som dom flesta andra åt det hållet på fredagmorgonen, med mej i båten hade jag den mycket trevliga Harvest Jonas som gjorde Simris debut.

Vi satte i prylarna i kanonväder väster om 34an och rundade sen Ruski och vände ner mot wp 40, nånstans där rullade tjock dimma in och jag fick direkt nytta av min nya radar som är ett köp jag inte lär ångra, när vi är vid 40 ropar Jonas att det är fisk och halvsekunden senare drar mitt nedersta riggspö som gick på 65 fot med en Ismo Mag iväg i en rasande fart och hinner dra iväg 350 fot innan den lugnar sej, tar en stund att drilla den medans Jonas jobbar hårt och rensar undan rigg och dipsyspön och han kan sen med grym räckvidd göra en stilig håvning, 10,6 kg visade den vackra vildlaxen sig väga inne hamnen.

Körde på i området hela dagen och på eftermiddagen försvann både dimman och vinden som var och det blev helt blankt och soligt, samtidigt har Team Beast vågat sej ut och mitt under deras vhf samtal med Blänkarn börjar Pär yla i bakgrunden och dom har lyckats haka fast en perfekt 13,3 kg lax i perfekt väder, STORT GRATTIS grabbar. Pär firade hårt var i "toppform" senare på kvällen.

Lördagen började i tät dimma och vi satte vid 55an och gick mot 72an och väl där bet en 5,1 kg lax över Jonas Ismo Mag som gick ytligt med 25 gram bly, nytt PB för Jonas men det kommer inte vara länge, även denna dag sprack vädret upp och det sista som hände så löste två spön ut med ett en sekunds rullknarr men inget var där, jävligt snopet...

Mycket trevlig helg med Jonas som sällskap i båten och på fredag kvällen massa fiskesnack med Pär och Staffan, oklart hur mycket Pär deltog i fiskesnacket men han underhöll iallafall oss andra.

Lowrance HDS8m med BR24 3G radarn funkade fantastiskt bra och är mycket lättanvänd, klockrent!



Snart dags att dra ner till Simrishamn igen för nya äventyr...

Inga kommentarer: