söndag 21 augusti 2011

Imponerande vhf räckvidd.

Fick idag möjlighet att testa nya vhf systemet och det är ju lätt att konstatera att man verkligen får bra prylar om man betalar lite mer än för det billigaste, jag fiskade idag 4-5 distans väst Utklippan bland alla smålaxar och helt plötsligt hör jag Ljunggren nere i Simris som befinner sig 50 sjömil bort, var tydligen nån som fiskade bra.
Nån timma senare hör jag rösten från en bekant skånsk trollare och han lyckades höra lite av min konstiga småländska, kommer senare fram till att han befann sig ca 25 distans bort, det var ingen bra signal men ändå, han har likvärdig antenn som jag och en bra vhf radio, kul med bra prylar!

Det jag använder är Standard Horizon GX1500E med en Ac Marine Cx3 antenn, ca 4000 kr kostade detta totalt och absolut värt vartenda öre, känns som det är bra kvalité rakt igenom och prestandan överträffade alla mina förväntningar. Inte mycket pengar jämfört med alla andra stora kostnader i en trollingbåt.

Inga kommentarer: