fredag 29 juli 2011

Ny VHF inhandlad

Beställde en ny VHF idag så man kan vara lite social på havet, jag har hört er, ni ha inte hört mej...

Det blev en Standard Horizon GX1500E och jag köpte den från www.jgtech.com en engelsk nätbutik som är extremt bra att handla av, snabba leveranser, låga priser och mycket snabb och enkel mailkontakt med John som äger stället.

Min gamla VHF är en Silva S10 och tydligen så har dom en jäkla tendens att sändardelen går sönder när dom sitter monterade i små stampiga motorbåtar och sitter och skakar, tror Flippern passar väl in i den kategorin...

Hade tänkt handla den över disk på Kamms i Karlskrona, handlar helst mina prylar där,men tyvärr verkar det inte gå att få tag på Standard Horizon apparater mer än på vissa webbshopar i Sverige, Marinplus verkar helt enkelt ha slutat ta in dom i Sverige, mycket märkligt, GX1500E ska tydligen ha väldigt bra prestanda med tanke på priset på 1800 kr hemma från England så jag är nöjd ändå.

Inga kommentarer: