måndag 21 februari 2011

Väntar...

Först och främst på ett filter mellan Garmin piloten och min Yamaha varvräknare men Garmin är helt otroligt långsamma på att leverera det, skulle ha köpt det direkt från USA istället, till Yamaha F100 före 2007 så verkar det behövas ett filter, from 2007 så har dom nmea 2000 och då inget problem med dålig kontakt, jag fick inte upp motorns varvtal i Garmin displayen när jag provade för 3 veckor sedan och har sedan dess väntat på filtret.

Sen väntar jag förstås på varmare väder så jag kan göra klart det sista i båten, har två länspumpar som ska på plats och ett par bitar med plast som ska målas med topcoat och skruvas på plats och lite annat småfix men vädret är allmänt äckligt och tråkigt.

Framförallt annat så väntar ju på att få åka ut på havet och släppa ut ett par lätta blanka skedar bakom båten men det känns som det kommer dröja ett tag till.


Bilder från i höstas på färdigt akterdäck:



Inga kommentarer: