måndag 10 januari 2011

Nya rullar!


6 stycken nya fina Daiwa SG47LCA som jag hoppas ska få känna på stora laxar om ett par månader.
Trollingsäsongen i Simris närmar sej med stormsteg och jag hoppas att det kan bli en riktigt bra säsong, verkar tyvärr vara alldeles för kallt för laxarna där just nu men jag hoppas det vänder tills mitten av mars då jag ska vara på plats.

Pilotbytet går framåt och jag har oljan kvar att fylla på och koppla ihop nmea systemen, jag saknar en adapter fån Lowrance blå till den nya lila och det ska vara hane i båda ändar, funkar oxå om det är en med blå han-kontakter i båda ändar, om någon har det över så köper jag gärna!
Den blå-lila adaptern jag har är tyvärr Hona-Hona och det måste vara hane i det blå T-korset.

Har oxå gjort ett nytt elsystem för trollingelektroniken och ena länspumpen i båten som nästan är klart, saknas bara två kablar nu.

Finns lite andra småsaker kvar att göra i båten men det mesta kräver lite högre temperatur än det är nu, ska beställa två nya länspumpar och installera dom så fort dom kommer, det går göra när det är kallt.

Installationen av GHP10 är väldigt enkel, svåraste är nästan att hitta utrymmen där allt får plats och sitter skyddat. Gäller att läsa installationsboken noga så man inte glömmer koppla ihop några delar, tror stenhårt på den här piloten och det ska bli kul att få använda den i vår.

//
Johan

Inga kommentarer: